baner low

نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

لزوم پیاده سازی گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی وظیفه تمامی افراد جهان میباشد. روزانه شاید تعداد زیادی از افراد جامعه به دل طبیعت بروند و ساعت‌های طولانی را به گردش و تفریح بگذرانند ولی نکته قابل توجه اینجاست که آیا از آداب و فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی و حفظ سلامت و نگهداری از محیط زیست آگاه هستند. ریختن زباله‌ها و ته مانده‌های غذا و آتش روشن کردن و آسیب زدن به درختان و آلوده کردن آب رودخانه‌ها و غیره از جمله آسیب‌های ناگواری هستند که افراد جامعه با یک تفریح چند ساعته می‌توانند به دل طبیعت وارد سازند. حال نکته مهم اینجاست که می‌توان نتیجه گرفت کارخانجات صنعتی یا سازمانهای فعال در هر کسب و کاری با فعالیت و انجام فرآیندهای غیر استاندارد و غیر اصولی چه صدمات جبران ناپذیری را می‌توانند به محیط اطرافشان وارد سازند. یک کارخانه می‌تواند در حین انجام فرآیندها هم هوا را آلوده سازد و هم به خاک و زمین های اطراف صدمه وارد نماید و هم باعث آلوده کردن آب های اطراف و حفره‌های آب آب زیرزمینی شود. مسلماً محیط زیست و منابع طبیعی که از آفریده‌های شگفت انگیز خداوند بزرگ هستند به عنوان امانت در اختیار ما قرار دارند و ما باید در حفظ سلامت و نگهداری از آنها برای نسل‌های آینده مسئولیت پذیر باشیم. تمامی افراد جامعه با هر نوع فعالیت و حرفه‌ای باید در حفظ و صیانت از محیط زیست کوشا باشند سازمان استاندارد جهانی ایزو در قطعنامه‌ای الزامات و دستورالعملهایی را تحت عنوان ایزو ۱۴۰۰۱ مصوب نمود. استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ با عنوان سیستم مدیریت زیست محیطی به یکی از استانداردهای مهم و پرکاربرد تبدیل شده است. این استاندارد با توجه به امکانات و رشد جامعه و پیشرفت علم و تکنولوژی چند مرحله مورد ویرایش قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ میلادی آخرین ویرایش برای این استاندارد انجام شد. گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ بعد از گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بسیار مهم و کاربردی می‌باشد.

 

مراجع صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

مراجع صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ به دو دسته گواهینامه‌های IAF دار و گواهینامه غیر IAF تقسیم‌بندی می‌شوند. ابتدا لازم است جهت آگاهی شما متقاضیان محترم اصطلاحات نهادهای مرتبط با دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ خدمت شما معرفی شوند.

سازمان استاندارد جهانی ایزو

International Organizations for Standardiztion

انجمن اعتبار دهندگان بین المللی

International Accerdiation Forum

نهادهای اعتبار دهنده به مراجع صدور گواهینامه ایزو

Accerdiation Body

مراجع صدور گواهینامه ایزو

Certification Body

سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ با توجه به اهداف و برنامه هایی که در نظر دارند یکی از مراجع صدور ایزو ۱۴۰۰۱ را انتخاب میکنند.

 

اهداف سازمان‌ها از دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

پیاده‌سازی واقعی استانداردهای زیست محیطی و افزایش سهم سازمان در بازار

حضور موفق در بازارهای داخلی و ورود به بازارهای بین المللی

انجام تبلیغات و برند سازی

بازاریابی بهتر و پررونق تر

حضور موفق در مناقصات

اخذ گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS

ارزش نهادن به حفظ محیط زیست و سلامتی افراد جامعه

ایجاد ارزش افزوده برای سازمان و ذینفعان

جلب اعتماد و رضایت مشتریان و مصرف کنندگان

عملکرد بهتر و بهره‌وری بیشتر و به دست آوردن سود بیشتر

کاهش هزینه‌های اضافی و کسب درآمد از استفاده از روش‌های صحیح بازیافت

تک تک این اهداف مشخص می‌کند که سازمان‌ها بهتر است از کدام مرجع صدور ، گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ را دریافت نمایند. طبق اصول بین المللی ایزو دریافت گواهینامه از مراجع صدور بین المللی معتبرتر و قابل قبول می‌باشد ولی خب یک سری از سازمانها به خاطر کمبود بودجه و اینکه قصد جهانی شدن ندارند اخذ گواهینامه از مراجع داخلی را ترجیح می‌دهند. بنابراین هنگامی که مرجع صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ تحت اعتبار یک نهاد اعتبار دهنده عضو انجمن اعتبار دهندگان بین المللی نباشد در اصطلاح گفته می‌شود مرجع صدور گواهینامه غیر IAF است و اعتبار و اصالت ندارد ولی هنگامی که مرجع صدور گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ تحت اعتبار یک مرکز اعتبار دهنده عضو انجمن اعتبار دهندگان بین المللی باشد در اصطلاح گفته می‌شود مرجع صدور IAF دار است و گواهینامه اصیل و معتبر را صادر می‌نماید.

سازمان‌ها برای دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ از طرف مراجع بین‌المللی نیازمند تهیه نمونه مستندات و پیاده‌سازی واقعی قوانین و الزامات ایزو ۱۴۰۰۱ میباشند‌. سازمان‌های دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ از طرف مراجع بین‌المللی نیازمند تهیه نمونه مستندات و پیاده‌سازی واقعی قوانین و الزامات ایزو ۱۴۰۰۱ میباشند. پیاده سازی استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ نیازمند داشتن شناخت کافی بر روی یکسری از مسائل سازمان‌ها می‌باشد. هنگام پیاده سازی باید تمام عوامل درونی و بیرونی موثر بر عملکرد‌های سازمان را شناسایی کنید و برنامه‌های مشخصی را طراحی نمایید. برنامه هایی از قبیل مشخص کردن خط مشی کیفیت، نظامنامه کیفیت، تعیین ساختار سازمانی و فرم ها و دستورالعمل‌ها و برنامه های اجرایی برای انجام مدیریت بهتر و رفع عدم انطباقات و تعیین عوامل موثر بر حفظ سلامت و نگهداری از منابع طبیعی می‌باشد. پس باید برای پیاده سازی واقعی جامع و کاربردی مستندات سیستم مدیریت زیست محیطی را توسط کارشناسان و متخصصان ماهر تهیه نمایید. نمونه مستندات گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ را بصورت رایگان از مرکز سامان کاران دریافت نمایید.

 

نحوه اخذ ايزو ارزانصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
  • تهران - جنت آباد - بلوار مجاهد کبیر - کوچه بنفشه 11 - پلاک 108 - طبقه سوم - واحد 8
  • 44810270- 021
  • 9691207- 0921
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ارسال پیغام

  ایمیل ارسال نشد !   Your email has been sent.
بالا