baner low

نحوه دریافت گواهینامه ایزو 45001

نحوه دریافت گواهینامه ایزو 45001

 

نحوه دریافت گواهینامه ایزو 45001

آموزش و صدور گواهینامه ISO 45001

ISO 45001 - سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

سازمان بین المللی کار تخمین می زند که سالانه حدود 2.3 میلیون کارگر در سراسر جهان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند. بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار، سالانه در سراسر جهان حدود 340 میلیون حادثه شغلی رخ می دهد و حدود 160 میلیون نفر قربانی بیماری های ناشی از کار می شوند. در حالی که در دهه های گذشته تلاش های زیادی برای ارتقای سلامت و ایمنی کارگران انجام شده است، هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. برای مقابله با مسائل مربوط به سلامت و ایمنی کارگران، ISO استاندارد بین المللی ISO 45001 را توسعه داده است که الزامات یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ( OH&S MS ) را تعریف می کند.

 

ISO 45001 چیست؟

بر اساس استاندارد OHSAS 18001 و سایر دستورالعمل‌های بین‌المللی در مورد ایمنی و بهداشت شغلی ، ISO 45001 سیستم‌های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی — الزامات همراه با راهنمایی برای استفاده، الزامات یک MS OH&S را مشخص می‌کند. سازمان ها با ایجاد یک MS کارآمد OH&S بر اساس این استاندارد، محیط های کاری ایمن و سالم تری را فراهم می کنند.

ISO 45001 برای سازمان‌هایی با هر اندازه و صنایعی که به دنبال جلوگیری از آسیب‌ها، بیماری‌ها و مرگ‌های ناشی از کار هستند و ایجاد محیط‌ های کار ایمن و بهبود مستمر عملکرد ایمنی و بهداشت شغلی را ترویج می‌کنند، قابل اجرا است.

ISO 45001 دارای ساختار سطح بالا مشابه سایر استانداردهای سیستم مدیریت ISO مانند ISO 9001 برای مدیریت کیفیت و ISO 14001 برای مدیریت زیست محیطی است که به سازمان ها اجازه می دهد تا به راحتی دو یا چند سیستم مدیریت را ادغام کنند. از زمان انتشار در سال 2018 ، ISO 45001 جایگزین استاندارد OHSAS 18001 شد.

 

چرا ایزو 45001 برای شما مهم است؟

با توجه به آمار بالای حوادث و مرگ و میر ناشی از کار، اقدامات بهتر و موثرتر که تضمین کننده سلامت و ایمنی کارگران در محیط کار باشد، یک ضرورت است. برای کاهش خطرات و خطرات در محیط کار، سازمان ها باید سلامت و ایمنی کارکنان خود را در اولویت قرار دهند.

سازمان ها و افراد فعال در هر صنعتی باید برای دستیابی به همان هدف همکاری کنند، یعنی کاهش تا حد امکان تعداد حوادثی که منجر به آسیب یا مسائل مرتبط با سلامتی می شود.

شرکت در یک دوره آموزشی  ISO 45001، اعم از بنیاد، ممیز اصلی، یا مجری اصلی، شما را قادر می سازد تا شیوه های شناخته شده بین المللی را که برای بهبود شرایط کاری و تضمین رفاه کارکنان است، درک کنید. علاوه بر این، یک گواهی جهانی به رسمیت شناخته شده در زمینه مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی دریافت خواهید کرد که نشان می دهد شما قادر به درک، پیاده سازی یا ممیزی سیاست ها، کنترل ها و فرآیندهای ایمنی و بهداشتی برای کاهش آسیب های ناشی از کار هستید.

 

چرا دستورالعمل ها و رویه هایی را برای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای تعیین کنید؟

شکی نیست که شیوه‌های بهداشت و ایمنی ضعیف شغلی پریشانی عاطفی، هزینه‌های انسانی و بار اقتصادی زیادی را به همراه دارد. بنابراین، سازمان ها باید یک رویکرد سیستماتیک برای مدیریت OH&S به کار گیرند.

دستورالعمل ها و رویه های ایمنی و بهداشت به سازمان ها کمک می کند تا:

جلوگیری از بیماری ها و صدمات در محل کار: دستورالعمل ها و رویه های OH&S با هدف ارتقای سلامت و ایمنی در محل کار و محافظت از کارگران در برابر خطرات و خطرات مربوط به سلامت، ایمنی و رفاه آنها انجام می شود. اجرای چنین دستورالعمل ها و رویه هایی به کاهش بیماری ها و آسیب های ناشی از کار کمک می کند.

خطرات و خطرات بهداشتی و ایمنی را کاهش دهید

سازمان ها از تجهیزات و ابزارهای مختلفی برای انجام کار خود استفاده می کنند. به این ترتیب، استفاده صحیح و مراقبت شخصی هنگام کار با تجهیزات سازمانی ضروری است. دستورالعمل‌های دقیق و روش‌های مختصر برای استفاده از تجهیزات، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا خطرات و خطرات بهداشتی و ایمنی را در محل کار کاهش دهند.

 

جلوگیری از عواقب ناخواسته

دستورالعمل ها و رویه های خوب ساخته شده به کارگران و سازمان ها کمک می کند تا از پیامدهای منفی خطرات و خطرات بهداشتی و ایمنی جلوگیری کنند.

 

مزایای ISO 45001 برای سازمان ها

یک MS OH&S موثر بر اساس ISO 45001 پتانسیل شکل‌دهی و بهبود روش کار سازمان را دارد و می‌تواند محل کار را به مکانی امن‌تر و بهتر تبدیل کند.

برخی از مزایایی که سازمان‌ها با پیاده‌سازی MS OH&S بر اساس ISO 45001 به دست می‌آورند عبارتند از، اما محدود به موارد زیر نیست:

افزایش شهرت در بین کسب و کارهای شناخته شده بین المللی در نتیجه اجرای بهترین شیوه های بهداشت و ایمنی شغلی

افزایش اعتماد کارکنان با نشان دادن اینکه سازمان متعهد به بهبود ایمنی و سلامت آنها در محیط کار است

کاهش حق بیمه و خسارت

افزایش بازگشت سرمایه به دلیل بهبود بهره وری کارکنان، در حالی که آسیب های داخل محل کار کاهش می یابد

کاهش جابجایی کارکنان زیرا تمرکز اصلی بر سلامت روحی و جسمی کارکنان خواهد بود

چگونه شروع کنم؟

اکنون فرصت را غنیمت شمرده و با دوره های آموزشی ISO 45001 گواهینامه دریافت کنید، و ما مطمئن خواهیم شد که کارشناسان ما در تمام مراحل به شما کمک می کنند تا تجربه ارزشمندی را به شما ارائه دهند و از شما به شبکه جهانی استقبال کنیم.

 

دوره های آموزشی موجود با گواهی ISO 45001

با شرکت در دوره های آموزشی ISO 45001 ، حرفه حرفه ای خود را در زمینه مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی توسعه دهید. دوره های آموزشی زیر را بررسی کنید و مناسب ترین دوره را پیدا کنید.

 

نحوه اخذ ايزو ارزانصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
  • تهران - جنت آباد - بلوار مجاهد کبیر - کوچه بنفشه 11 - پلاک 108 - طبقه سوم - واحد 8
  • 44810270- 021
  • 9691207- 0921
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ارسال پیغام

  ایمیل ارسال نشد !   Your email has been sent.
بالا